Žiedinė sankryža užbaigs Balsių vargus

2016 05 10

Žiedinė sankryža – genialiai paprastas išradimas saugiai, greitai ir beveik nesustojant pravažiuoti net ir sudėtingiausią nereguliuojamą sankryžą. Šią vasarą tokią ilgai lauktą dovaną – žiedinę sankryžą – gaus sostinės Balsių gyvenvietė. Birželio pirmosiomis dienomis jos statyba prasideda Žaliųjų ežerų ir Visalaukio gatvių sankirtoje, greta „Baltisches Haus“ kuriamo prekybos ir paslaugų centro „ŽALI“.

„Ši sankryža visada buvo kebli ir klastinga, ypač nevietiniams, automobiliais į sodus arba prie Žaliųjų ežerų vykstantiems poilsiautojams. Pažiūrėjus į eismo įvykių statistiką, tikrojo čia nutikusių avarijų skaičiaus net nematyti, nes šiai sankryžai būdingi smulkūs pasibaksnojimai likdavo neregistruoti – eismo dalyviai išsiaiškindavo santykius tarpusavyje“, - pasakoja Balsių bendruomenės pirmininkas Rimantas Micka.

Tiesa ta, kad per 25 Balsių bendruomenės gyvavimo metus, maždaug kas penkta balsiškių šeima Žaliųjų ežerų ir Visalaukio gatvių sankryžoje yra patyrusi kokį nors eismo įvykį. Anot R. Mickos, jos avaringumą lemia įkalnė, prastas matomumas posūkyje bei eismo dalyvių nekantrumas ar pasirinktas nesaugus automobilių greitis. Dar pridėkime intensyvų eismą rytinio bei vakarinio piko metu ir turėsime pavojingą, ant nuolatinės avarijų rizikos briaunos balansuojančią eismo situaciją svarbiausioje Balsių sankryžoje.

Žiedui pritaria savivaldybė

Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis sako, kad jau anksčiau Žaliųjų Ežerų gatvės atkarpoje ties Balsių rajonu buvo įrengtos automobilių greitį mažinančios iškiliosios pėsčiųjų perėjos, sumontuotas kryptinis pėsčiųjų perėjų apšvietimas. Tačiau žvelgiant į netolimą perspektyvą – „ŽALI“ prekybos centro atsiradimą – pritarta investuotojų siūlymui rekonstruoti sankryžą, įrengiant eismo žiedą.

Pasak T.Kamaičio, renkantis sankryžos rekonstrukcijos tipą, atsižvelgiama į daugybę faktorių: eismo intensyvumą, eismo juostų skaičių ir vietą miesto gatvių tinkle, taip pat sankryžos parametrų išplėtimo galimybes, eismo valdymo įrangos lygio parinkimą ir pan. Vienas lengviausiai įgyvendinamų efektyvių rekonstrukcijos būdų yra būtent žiedinė sankryža.

Eismo organizavimo skyriaus vedėjo nuomone, konfliktinių taškų skaičius, kuriuose kertasi eismo dalyvių keliai, žiedinėse sankryžose yra mažesnis. Juo labiau, kad Žaliųjų Ežerų ir Visalaukio gatvių sankryžoje eismas vyksta viena eismo juosta ir viena kryptimi, todėl čia nebus pavojingų situacijų sukant į kairę.

Pralaidumas padvigubės

Žiedinę sankryžą Balsiuose projektuoja „Baltisches Haus“ partneriai UAB „Viaprojektas“, kurie neseniai atlikto eismo intensyvumo tyrimą. Jo metu buvo nustatyta, kad rytinio piko metu per 2 val. nuo 7 iki 9 val. šia sankryža į abi puses pravažiuoja 1895 automobiliai. Vakarinio piko metu nuo 17 iki 19 val. sankryža abiem kryptimis kerta dar daugiau – 2142 automobiliai. „Viaprojekto“ projektų vadovas Mindaugas Šeporaitis teigia, kad tai įspūdingi pavojų rodantys skaičiai, turint galvoje, kad sankryža yra nereguliuojama ir gatvės plotis čia nėra didelis, o nuolatinių gyventojų šiame individualių namų rajone kasmet ženkliai daugėja.

Pasak M.Šeporaičio, šioje vietoje neabejotinai reikėjo imtis ryžtingai spręsti eismo saugumo problemas, kol neprasidėjo skaudžių eismo įvykių virtinė. Žiedinė sankryža – labai išmintingas sprendimas, juo labiau, kad joje numatytas didelis automobilių pralaidumo rezervas. Dabar intensyviausio vakarinio eismo piko metu sankryža per valandą viena kryptimi pravažiuoja apie 600 automobilių, o didžiausias būsimos sankryžos pralaidumas – 1200 automobilių per valandą.

„Toks pralaidumas ilgiems dešimtmečiams garantuos saugų ir greitą sankryžos pravažiavimą, nes žiedo galimybės daugmaž dvigubai viršija šiuo metu esantį sankryžos eismo intensyvumą“, - sako specialistas.

„Baltishes Haus“ vystomo Balsių prekybos ir paslaugų centro „ŽALI“ projekto vadovas Audrius Masionis pasakoja, kad pagrindinė žiedinės sankryžos paskirtis yra užtikrinti sklandų sankryžos pravažiavimą, išvengiant ilgalaikio automobilių srauto sustojimo šalutinėse gatvėse. Be to, transporto žiedas garantuos, kad pagrindine gatve važiuojantys automobilių vairuotojai sumažins greitį, priešingai nei „T“ formos sankryžoje. Nuo sankryžos žiedo bus įrengtas patogus įvažiavimas į prekybos centro „ŽALI“ teritoriją, o palei naująją sankryžą bus įrengti platūs dviračių ir pėsčiųjų takai.