Pirmoji sostinės velotrasa nutiesta Balsiuose

2017 12 01

Ateinantį pavasarį prekybos ir paslaugų centras „ŽALI“ kvies išbandyti naują velotrasą, dar vadinamą Pump track. Speciali trasa, pritaikyta įvairaus amžiaus ir įgūdžių dviratininkams, jau įrengta Balsiuose ir bus atidaryta kartu su prekybos centru kovo mėnesį.

Apie šią dviratininkų svajonę pasikalbėjome su Algiu Ribikausku, „Velosolutions“ atstovu, kurie pasiūlė „ŽALI“ velotrasos koncepciją, ir architektu Augustu Minkausku, asmeniškai prisidėjusiu prie kiekvieno trasos vingio. Drauge jie atskleidė daugiau projekto detalių ir pasidalino patarimais, kurie bus vertingi velotrasos lankytojams.  

Vystytojų „Baltisches Haus“ iniciatyva sukurta trasa susideda iš posūkių, mažų ir didesnių šuolių, įvairių kalnelių, skirtų greičiui vystyti. Velotrasos teritorija bus tankiai apželdinta įvairiausiais augalais, taip išgražinant ir pabrėžiant jos ribas. Pasak autorių, tokioje trasoje taisyklingai valdant kūną, galima ištisai važinėti neminant pedalų. „ŽALI“ velotrasą sudaro dvi dalys: pradinukams skirta mažoji trasa (ilgis 33 m, plotas 134 m²), įsikūrusi prie pat vaikų žaidimo aikštelės, ir didžioji trasa, skirta visų amžių bei įgūdžių ratuotų priemonių mėgėjams. Didžiosios trasos ilgis driekiasi 222 m, dangos plotas apima 600 m².

Asfaltinės velotrasos išskirtinumas – ji tinka visiems, kitaip nei panašaus pobūdžio riedlenčių parkai. Tokioje trasoje gali pradėti važiuoti bet kokio lygio lankytojas su bet kokia transporto priemone.

„Čia vaikai gali žengti pirmuosius žingsnius link rimtesnio sporto, suaugę gali aktyviai praleisti laisvalaikį, o patyrę lankytojai – lavinti savo įgūdžius. Važiuojant šioje trasoje, naudojami patys pagrindiniai įgūdžiai, reikalingi važiuoti dviračiu, riedlente, riedučiais ar paspirtuku. Augant meistriškumui, auga ir iššūkiai, atsiranda naujų galimybių, trajektorijų, tad į velotrasą yra įdomu sugrįžti, ja naudotis ir tobulėti“, – pasakojo Algis.

Daugeliui, kurie dar nėra bandę jokių specialių trasų, kyla klausimas – o kaip reikėtų elgtis velotrasoje? Mindaugas, būdamas pats dviračių entuziastas, atskleidžia, kad tokio tipo trasose pagrindinė važiavimo technika yra kūno svorio naudojimas.

„Tai lyg supimasis ant sūpynių. Važiuojant nuo kalnelio, kūną spaudžiame žemyn, o važiuojant kalneliu į viršų – išsitiesiame. Važiuojant trasoje atrodo, jog „pumpuotum“ savo kūnu, iš čia ir kyla angliškas trasos pavadinimas „Pumptrack“. Tai labai natūralus judesys, kurį visi perpranta gana greitai, o ypač vaikai“, -dalinosi patirtimi architektas.

Žinoma, svarbus ir saugumas, todėl „ŽALI“ velotrasos autoriai perspėja, kad reikėtų visada dėvėti šalmą. Jeigu yra galimybė, pasirūpinti ir kelių bei alkūnių apsaugomis. „Pačioje trasoje stebėkite kitus kartu važinėjančius žmones, kad išvengtumėte susidūrimo. Prieš važiuodami, įvertinkite savo įgūdžius. O svarbiausia – elkitės draugiškai. Ši trasa yra skirta visiems: bet kokio amžiaus, bet kokios stiliaus ir bet kokių gabumų lankytojams. Čia svarbiausia yra daryti tai, ką mėgsti kartu su draugais“, – patarė Algis.

Dviračių sportas Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, auga labai sparčiai. Į dviratininkų gretas prisijungia vis daugiau naujų žmonių, kurių pagrindinis tikslas nėra sportinis rezultatas, o tiesiog maloniai ir aktyviai praleistas laisvalaikis su bendraminčiais, tad atitinkamos infrastruktūros klausimas darosi vis aktualesnis. Anot Mindaugo, šis „ŽALI“ projektas yra stiprus žingsnis į priekį ir visa dviratininkų bendruomenė tikisi, jog tokių vietų mūsų šalyje atsiras vis daugiau.

„Mes taip pat džiaugiamės šiuo savo sprendimu šalia prekybos centro „ŽALI“ nutiesti pirmąją miesto velotrasą. Juk tai puiki idėja – apjungti sportą ir laisvalaikį, įtraukti žmones ir juos skatinti aktyviai leisti laiką lauke. O tokį projektą įgyvendinti Balsiuose dar geriau, čia turbūt kiekviena šeima turi nors vieną dviratį ar paspirtuką“, – pritaria „Baltisches Haus“ projektų vadovas Audrius Masionis.